Bredband, TV och telefoni
Våra lägenheter har ett öppet fibernät. Det betyder att du som hyresgäst själv kan välja leverantör för bredband, TV och telefoni.
På beställningsportalen Z-market jämför du priser från leverantörer, tar del av erbjudanden och beställer tjänster.
Det är du själv som installerar det material du beställt, om inte din leverantör tillhandahåller den tjänsten. All felanmälan av tjänster och mediaskåp skall göras till din leverantör av bredband/TV.
Mediaskåp och uttag
Samtliga lägenheter har medieskåp monterade. Där kan du förslagsvis placera din router. Bredvid närverksuttaget i vardagsrummet finns ett uttag (koaxial) för de analoga kanalerna.
Se vilka tjänster du kan köpa via beställningsportalen sala.zmarket.se.
TV-kanaler
SVT1, SVT2, SVT barnkanalen, SVT24, Kunskapskanalen, TV4, och Access TV är basutbudet som ingår i din hyra.
För att ta del av grundutbudet (som är valfritt) krävs en digitalbox som du beställer kostnadsfritt på Telias hemsida (extern länk). Det går även bra att ringa in en beställning på telefonnummer 90 200.
Om du inte har möjlighet att legitimera dig med bank-id rekommenderar vi att du beställer en personlig kod som du kan använda för alla dina ärenden hos Telia. Läs mer på telia.se/id.
Observera att du inte behöver ha internet för att kunna använda tjänsten. Du har även möjlighet att beställa gratis installationshjälp från Telia.
Digitalboxen är personlig, vilket innebär att du ansvarar för att lösa återlämning till Telia innan en eventuell flytt.
Frågor och svar kring detta finns att läsa på Telias hemsida.
Driftstatus
- Se din leverantörs hemsida
- Se vår kommunikationsoperatörs hemsida
Felanmälan
- Fibernät och tjänster
Kontakta din tjänsteleverantör
Grundutbud tv
Komplettera din feedback genom att välja en kategori och ange kommentar.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.