Gå till innehåll
Gå till startsidan
  • Logga in
  • Grovsopcontainer HT 2025
  • Hem
  • För bostadssökande
  • För hyresgäster
  • På gång
  • Vi är Salabostäder
  • Kontakta oss
  • Frågor och svar

Serviceanmälan via telefon är stängd 18/12 kl 7.00-9.00

Serviceanmälan går inte att göra via telefon den 18 december kl 7.00-9.00. Du kan alltid göra serviceanmälan via Mina sidor.
  • Sök ledigt
  • Registrera dig i bostadskön
  • Serviceanmälan
  • Autogiro och e-faktura
  • Frågor och svar
  • Kontakta oss

Senaste nytt

Hyreshöjningen för 2026

december 11, 2025

I förra årets hyresförhandling gjordes en treårs överenskommelse vilket innebär att hyrorna redan är satta för 2026 och även för 2027. Det här ger bättre planeringsförutsättningar, både för er som hyresgäster och för oss som bolag.

Salabostäders nya vd

december 2, 2025

Bernard Niglis går i pension och Sara Grandin har tagit över rollen som vd för Salabostäder med start 1 december 2025.

Vattenskador i badrummet

november 12, 2025

Du som hyr en lägenhet har skyldighet att vara rädd om din bostad. Det kan bli du som får betala för reparationen om du inte rapporterar vattenskada till oss, eller själv är skyldigt till att något går sönder eller blir förstört.

Visa mer

Projektnyheter

Kullersten på Klampenborg

september 8, 2025

Klampenborg, Karpgatan 1, 2 och 4, får fint kring husen med fina kullerstenytor där vi lägger om marksten och plattor....

Färdigställt fläktrum på Johannesbergsgatan 11

maj 15, 2025

I januari i år färdigställdes det nya fläktrummet, som hanterar värme och ventilation för Johannesbergsgatan 11.

Bergvärme i Salbohed och Sätrabrunn

januari 27, 2025

I april 2024 inleddes arbetet med att bytet från pellets/olja till bergvärme i Salbohed. Här är några bilder från projektets gång. Samma konvertering utfördes även i Sätrabrunn, där arbetet gick parallellt. Installationen färdigställdes i slutet av 2024.

Visa mer

För bostadssökande

Här hittar du allt du behöver veta för att kunna ställa dig i kö och slutligen bli hyresgäst. Du finner också information om våra bostadsområden och vilka lägenheter som är lediga på respektive område.

För hyresgäster

Välkommen som hyresgäst hos Salabostäder! Här har vi samlat boendeinformation och allt som kan vara bra att veta om livet i hyresrätt. Från praktiska saker som vad du behöver tänka på inför inflyttning och vad du får göra om i lägenheten, till dina skyldigheter som hyresgäst och vad som ingår i hyran.

Vi är Salabostäder

Här hittar du information om oss som företag. Från vår vision och vårt miljöarbete, till hur vår organisation är uppbyggd....

Frågor och svar

När påbörjas en emottagen serviceanmälan?

Normalt påbörjar vi hanteringen av ditt ärende inom tio arbetsdagar, men beroende på arbetsbelastning kan det i undantagsfall dröja. Akuta ärenden har alltid högsta prioritet.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?

Du kontaktar din bank. Om du har frågor om innehållet i fakturan kontaktar du vår kundservice.

Vad är en tilluftsventil?

  • En tilluftsventil samarbetar med en frånluftsventil för att skapa luftcirkulation.
  • En frånluftsventil kan vara placerad bakom element, monterad på vägg, tak eller i ett fönstret.
  • Tilluftventilens funktion är att tillföra luft till lägenheten för att sedan ta med sig den gamla luften ut via kök eller badrumsventilation.

Vad har ni för rutiner kring snöröjning?

Snöröjningen startar när snödjupet är fem centimeter eller mer.

Om det kommer stora mängder snö har vi en prioritering att röja vid huvudentréer, större gångstråk och tvättstugor. Då hamnar sidoingångar lägre i prioritet.

Vi inspekterar hustaken och skottar löpande. Istappar avlägsnas vid behov.
Vi sandar vid behov.

Observera att det inte är alla gångstråk som kommer att snöröjas eller sandas. Du kan behöva gå en liten omväg om det är mycket snö eller vid halka.

Vad du som hyresgäst ska göra

  • Ställ in cyklar i cykelförråden under vintern, det underlättar snöröjningsarbetet avsevärt.
  • Du som hyr parkering, garage eller carport snöröjer alltid framför dessa själv.
  • Ta alltid bort sladden från motorvärmarstolpen när du inte är på plats.
  • Skotta din egen balkong vid behov. Glöm inte att ta hänsyn till både grannar och förbipasserande.
  • Ta bort grus eller snöklumpar som ligger i vägen för porten när den stängs efter dig.
  • Gör en serviceanmälan om du ser istappar på hängrännor och stuprör så avlägsnar vi dem.
Visa mer

Genvägar

Uthyrningsregler

Våra bostadsområden

Trygghet och störningar

Kontakta oss

Kontakta oss

Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.

Öppettider receptionen

Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00

Lunchstängt: 12:00 — 13:00

Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.

E-tjänster

Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.

Till e-tjänsterna

Mejla

Skicka e-post med dina frågor till info@salabostader.se

Skicka mejl

Besök oss

Receptionen

Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.

Visa karta

Ring oss

Kundservice 0224-858 10.

Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.

Alla kontaktuppgifter

Adress
Salabostäder AB, Box 63, 733 21 Sala

Besöksadress
Brunnsgatan 31, 733 31 Sala

Telefon
0224-858 00

E-post
info@salabostader.se

Salabostader.se

Om webbplatsen
Tillgänglighet
Miljöpåverkan

Ändra cookie-inställningar