Lägre bemanning under sommaren
Nu när det är sommartider har vi lägre bemanning vilket kan påverka våra svarstider. Du kan kan göra serviceanmälan på Mina sidor så slipper du vänta i telefonkö. Har du frågor finns det många svar här på hemsidan. Vi hoppas du har överseende med detta och önskar dig en skön sommar.Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Hur vet jag om jag har vägglöss?
Vägglöss sprids vanligen via kläder och andra textilier, men de kan själva sprida sig mellan lägenheter om de blir tillräckligt många.
Eftersom vägglöss är ljusskygga och aktiva nattetid kan det vara svårt att se dem.
Det är vanligt att man kan se spår av spillning i sängkläder och under möbler.
Vägglöss trivs i sängar och möbler, då de suger blod inför förökning.
Vanliga tecken på vägglöss är rodnader i huden och kliande bett.
Det är inte känt om vägglöss i Sverige sprider sjukdomar.
Vägglöss är överlevare och kan leva i upp till 18 månader utan mat.
Om du misstänker att du har vägglöss ska du höra av dig till kundservice omedelbart!
Varför är elementen kalla?
Inomhustemperaturen kan hålla rätt värde trots att elementet känns kallt. Värmesystemet regleras i de flesta av våra hus med både utom- och inomhusgivare.
Vår, sommar och höst kan därför elementen ibland kännas kalla trots att temperaturen i lägenheten är uppnådd.
Temperaturen ska vara minst 21 grader +/- 0,5 grader. Skulle temperaturen vara lägre så är du välkommen att kontakta oss efter att ha mätt temperaturen under ett par dagar.
Hur gör jag för att få in en fast telefon i lägenheten?
Denna typ av frågor ska du ställa till din tjänsteleverantör, då de ansvarar för detta.
I lägenheten finns ett fiberskåp i hallen. Där sitter en box som du ansluter utrustningen (som man får av leverantören om man till exempel väljer IP-telefoni).
När du har valt en leverantör och ska beställa ett abonnemang behöver du uppge produktnumret som lägenheten är uppmärkt med.
I paketet som din tjänsteleverantör sedan skickar ut brukar det finnas instruktioner på hur utrustningen ska kopplas in för att få detta att fungera.
Flytten av telefonnummer brukar leverantören du beställer tjänsten av hjälpa till med.
Hur får jag tag i en innernyckel för att kunna låsa dörren till exempelvis sovrummet?
Vi tillhandahåller inte innernycklar på grund av säkerhetsskäl.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se kontaktsidan för aktuell information.
Ring oss
Ring växeln på 0224-858 10, öppen på vardagar 9:30-16:00. (Lunchstängt mellan 12-13)