Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Får jag ha parabolantenn?
I vårt digitala utbud via bredband finns de flesta kanalerna att tillgå. Vi rekommenderar därför att du i första hand använder det.
Om du vill använda parabolantenn, tänk då på följande:
- Parabolantennen ska monteras på insidan av ditt balkongräcke. Skulle den vara felmonterad kommer du att behöva åtgärda det.
- Vid eventuell flytt och/eller nedmontering är det ditt ansvar att bekosta och återställa allt till sitt ursprung. Om du inte gör en korrekt återställning debiteras du 3500 kronor.
Vilka tvättråd gäller om jag har fått lägenheten sanerad från vägglöss?
Du ska behandla dina textilier på följande sätt:
• Tvätta textilierna i temperaturer över 60 grader (läs tvättråden så att kläderna klarar temperaturen)
• Lägg dem i en frys som håller -18 grader eller kallare. Låt dem ligga där i en vecka.
• Värm textilierna i en torktumlare med inställning ”skåpstorrt” eller liknande i 50 minuter.
Tänk på att kasta tvättsäcken som restavfall i en miljöstation, INTE i tvättstugans soptunna. Vägglössen kan sprida sig från soporna.
Lägg de tvättade kläderna i en oanvänd säck.
Samma tvättråd kan du i förebyggande syfte tillämpa på kläder som följer med hem från en utlandsresa.
Läs mer om vägglöss på Nomor/Rentokils hemsida.
Vad är OVK?
OVK, obligatorisk ventilationskontroll, är en typ av besiktning som ska göras regelbundet, i de flesta byggnader. Syftet är att visa att inomhusklimatet är bra och att ventilationssystemen fungerar.
Det är byggnadens ägare som ska se till att OVK utförs.
Kravet på OVK finns sedan 1991. Det bör finnas OVK-protokoll för byggnaden, hos kommunens byggnadsnämnd, från regelbundna kontroller.
Vi brukar avisera OVK i god tid direkt till dig som är hyresgäst via SMS, samt avisering i brevlådan. Kontakta gärna kundservice om du är osäker på om det är en entreprenör utskickad av oss. Din trygghet är viktig för oss.
Vad händer om jag inte har pengar på kontot när jag har autogiro som betalningsmetod?
Betalningen uteblir och vi skickar en påminnelse om utebliven betalning. Det görs totalt tre dragningsförsök under tre påföljande bankdagar om inga pengar finns på kontot.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.