Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Vad händer om en hyresgäst avlider och borgensman finns?
Hur gör jag för att få in en fast telefon i lägenheten?
Denna typ av frågor ska du ställa till din tjänsteleverantör, då de ansvarar för detta.
I lägenheten finns ett fiberskåp i hallen. Där sitter en box som du ansluter utrustningen (som man får av leverantören om man till exempel väljer IP-telefoni).
När du har valt en leverantör och ska beställa ett abonnemang behöver du uppge produktnumret som lägenheten är uppmärkt med.
I paketet som din tjänsteleverantör sedan skickar ut brukar det finnas instruktioner på hur utrustningen ska kopplas in för att få detta att fungera.
Flytten av telefonnummer brukar leverantören du beställer tjänsten av hjälpa till med.
Hur förebygger jag förekomsten av kackerlackor?
Om du håller städat och rent hemma kommer du långt, eftersom du tar bort kackerlackornas föda. Förvara mat i väl förslutna kärl eller plastpåsar.
Töm soporna ofta, lämna inte matrester framme och undvik att låta eventuella husdjurs mat stå framme längre än nödvändigt.
Tänk på att kasta dammsugarpåsen i restavfall vid miljöstationen, alternativt lägga påsen i frysen (-18 °C) i sju dagar.
Har du nyligen fått lägenheten sanerad ska du undvika att våttorka golv och lister under fyra veckor eftersom du då torkar bort bekämpningsmedlet.
I övrigt gäller samma instruktioner som för att förebygga kackerlackor.
Läs mer om kackerlackor på Rentokils hemsida.
Öppettider under jul & nyår
| Datum | Receptionen | Kundservice telefon | Serviceanmälan telefon |
|---|---|---|---|
| 18 december | 13.00–16.00 | 9.30-16.00 | 9.00-16.00 |
| 22-26 december | Stängt | Stängt | Stängt |
| 31 december – 1 januari | Stängt | Stängt | Stängt |
| 6 januari | Stängt | Stängt | Stängt |
Övriga dagar håller vi öppet som vanligt.
Tänk på att när det är många röda dagar i kalendern så tar det längre tid innan reparationer och service blir utförda.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.