Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Vad händer om jag inte har pengar på kontot när jag har autogiro som betalningsmetod?
Betalningen uteblir och vi skickar en påminnelse om utebliven betalning. Det görs totalt tre dragningsförsök under tre påföljande bankdagar om inga pengar finns på kontot.
När besiktar ni lägenheten?
Avflyttningsbesiktning
Vi tar kontakt med dig och bokar en avflyttningsbesiktning så snart hyresavtalet är uppsagt. Normalt genomför vi besiktningen inom några veckor.
Städbesiktning
Vi besiktar flyttstädningen när du har ringt och bokat tid hos din kvartersvärd.
Hur lång tid har jag på mig att åtgärda brister efter en besiktning?
Så länge ditt hyresavtal är giltigt kan du åtgärda bristerna enligt besiktningsprotokoll.
Vad gäller för staket och skiljeväggar på Dalhem?
På Dalhem är det hyresgästerna själva som ombesörjer staket. Detta är vad som gäller.
- Staketets gräns räknas från trallens slut, och tre meter ut.
- Skiljeväggen (mot grannen) får vara 180 cm, och ej längre ut än trallens slut.
- Insynsskydd i ytterkant av altan får vara max 120 cm. Det ska dessutom finnas en ingång med minst 90 cm bredd.
- Staketet ska vara av typen spjälstaket (stående spjälor) och får inte vara högre än 90 cm.
Har du fler frågor kring staket så är du välkommen att höra av dig till kvartersvärd Marie.
Skicka e-post
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.

