Gå till innehåll
Gå till startsidan
  • Logga in
  • Grovsopcontainer HT 2025
  • Hem
  • För bostadssökande
  • För hyresgäster
  • På gång
  • Vi är Salabostäder
  • Kontakta oss
  • Frågor och svar

Serviceanmälan via telefon är stängd 18/12 kl 7.00-9.00

Serviceanmälan går inte att göra via telefon den 18 december kl 7.00-9.00. Du kan alltid göra serviceanmälan via Mina sidor.
  • Sök ledigt
  • Registrera dig i bostadskön
  • Serviceanmälan
  • Autogiro och e-faktura
  • Frågor och svar
  • Kontakta oss

Senaste nytt

Hyreshöjningen för 2026

december 11, 2025

I förra årets hyresförhandling gjordes en treårs överenskommelse vilket innebär att hyrorna redan är satta för 2026 och även för 2027. Det här ger bättre planeringsförutsättningar, både för er som hyresgäster och för oss som bolag.

Salabostäders nya vd

december 2, 2025

Bernard Niglis går i pension och Sara Grandin har tagit över rollen som vd för Salabostäder med start 1 december 2025.

Vattenskador i badrummet

november 12, 2025

Du som hyr en lägenhet har skyldighet att vara rädd om din bostad. Det kan bli du som får betala för reparationen om du inte rapporterar vattenskada till oss, eller själv är skyldigt till att något går sönder eller blir förstört.

Visa mer

Projektnyheter

Kullersten på Klampenborg

september 8, 2025

Klampenborg, Karpgatan 1, 2 och 4, får fint kring husen med fina kullerstenytor där vi lägger om marksten och plattor....

Färdigställt fläktrum på Johannesbergsgatan 11

maj 15, 2025

I januari i år färdigställdes det nya fläktrummet, som hanterar värme och ventilation för Johannesbergsgatan 11.

Bergvärme i Salbohed och Sätrabrunn

januari 27, 2025

I april 2024 inleddes arbetet med att bytet från pellets/olja till bergvärme i Salbohed. Här är några bilder från projektets gång. Samma konvertering utfördes även i Sätrabrunn, där arbetet gick parallellt. Installationen färdigställdes i slutet av 2024.

Visa mer

För bostadssökande

Här hittar du allt du behöver veta för att kunna ställa dig i kö och slutligen bli hyresgäst. Du finner också information om våra bostadsområden och vilka lägenheter som är lediga på respektive område.

För hyresgäster

Välkommen som hyresgäst hos Salabostäder! Här har vi samlat boendeinformation och allt som kan vara bra att veta om livet i hyresrätt. Från praktiska saker som vad du behöver tänka på inför inflyttning och vad du får göra om i lägenheten, till dina skyldigheter som hyresgäst och vad som ingår i hyran.

Vi är Salabostäder

Här hittar du information om oss som företag. Från vår vision och vårt miljöarbete, till hur vår organisation är uppbyggd....

Frågor och svar

Jag har tappat bort en nyckel, passerbricka eller en tvättcylinder. Vad gör jag?

Vi hjälper dig oavsett om det handlar om en borttappad tvättcylinder, lägenhetsnyckel eller passerbricka.

Kontakta kundservice

Var ser jag mina hyresavier/fakturor?

Logga in på ”För bostadssökande och hyresgäster”.
Du hittar sedan dina hyresavier/fakturor under ”Betalningar”.

Hur gör jag för att uppdatera/ändra min inkomst?

Det gör du genom att logga in och ladda upp ett nytt inkomstintyg under din sökandeprofil.

Se fråga/svar ”Hur loggar jag in på mobilen?”

Vilka andra faktorer kan påverka min hyra utöver intrappningen för systematisk hyressättning plus den årliga hyreshöjningen?

Service-/arbetsordrar som redan ligger hos entreprenör kommer att påverka hyran.

Intrappningen är till för omräkningen för införandet av systematisk hyressättning, inte för löpande åtgärder som exempelvis renovering av badrum/kök.

Om du som hyresgäst får ditt badrum eller kök renoverat så kommer höjningen för det att läggas direkt på nuvarande hyra.

Till exempel att spisen byts ut påverkar poängsättningen vilket påverkar hyresnivån.

Det kan också handla om yttre miljön. Om vi exempelvis rustar upp en lekplats, eller förbättrar belysningen i ett område etc. kan det påverka hyran. I de fall då det handlar om dessa parameterar som inte syns på lägenhetsdeklarationen kommer vi att informera om höjningen.

Visa mer

Genvägar

Uthyrningsregler

Våra bostadsområden

Trygghet och störningar

Kontakta oss

Kontakta oss

Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.

Öppettider receptionen

Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00

Lunchstängt: 12:00 — 13:00

Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.

E-tjänster

Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.

Till e-tjänsterna

Mejla

Skicka e-post med dina frågor till info@salabostader.se

Skicka mejl

Besök oss

Receptionen

Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.

Visa karta

Ring oss

Kundservice 0224-858 10.

Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.

Alla kontaktuppgifter

Adress
Salabostäder AB, Box 63, 733 21 Sala

Besöksadress
Brunnsgatan 31, 733 31 Sala

Telefon
0224-858 00

E-post
info@salabostader.se

Salabostader.se

Om webbplatsen
Tillgänglighet
Miljöpåverkan

Ändra cookie-inställningar