Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Jag har tappat bort en nyckel, passerbricka eller en tvättcylinder. Vad gör jag?
Vi hjälper dig oavsett om det handlar om en borttappad tvättcylinder, lägenhetsnyckel eller passerbricka.
Var ser jag mina hyresavier/fakturor?
Logga in på ”För bostadssökande och hyresgäster”.
Du hittar sedan dina hyresavier/fakturor under ”Betalningar”.
Hur gör jag för att uppdatera/ändra min inkomst?
Det gör du genom att logga in och ladda upp ett nytt inkomstintyg under din sökandeprofil.
Vilka andra faktorer kan påverka min hyra utöver intrappningen för systematisk hyressättning plus den årliga hyreshöjningen?
Service-/arbetsordrar som redan ligger hos entreprenör kommer att påverka hyran.
Intrappningen är till för omräkningen för införandet av systematisk hyressättning, inte för löpande åtgärder som exempelvis renovering av badrum/kök.
Om du som hyresgäst får ditt badrum eller kök renoverat så kommer höjningen för det att läggas direkt på nuvarande hyra.
Till exempel att spisen byts ut påverkar poängsättningen vilket påverkar hyresnivån.
Det kan också handla om yttre miljön. Om vi exempelvis rustar upp en lekplats, eller förbättrar belysningen i ett område etc. kan det påverka hyran. I de fall då det handlar om dessa parameterar som inte syns på lägenhetsdeklarationen kommer vi att informera om höjningen.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.