Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
När besiktar ni lägenheten?
Avflyttningsbesiktning
Vi tar kontakt med dig och bokar en avflyttningsbesiktning så snart hyresavtalet är uppsagt. Normalt genomför vi besiktningen inom några veckor.
Städbesiktning
Vi besiktar flyttstädningen när du har ringt och bokat tid hos din kvartersvärd.
Det är utvändig kondens på mina fönster. Är de inte täta?
Jodå. Utvändig kondens är ett kvitto på ett bra fönster.
Moderna fönster har en väldigt god isoleringsförmåga. Det gör att kondens ibland kan bildas på glasets utsida. För att utvändig kondens ska uppstå på ett välisolerat fönster krävs en vindstilla och molnfri natt, låg utomhustemperatur, hög luftfuktighet och fri sikt från fönstren mot himlen.
Den fria sikten ut ur fönstret har stor inverkan på om det blir kondens eller inte på moderna fönster. Finns kringliggande byggnader, skog, eller till exempel ett tak som skärmar av värmeutstrålning från fönstrets yttre glas blir det sällan eller aldrig utvändig kondens på fönstret, även om glasrutan har bra isolering.
Hur säger jag upp avtal hos Salabostäder?
Du kan hantera och säga upp dina avtal genom att logga in på www.salabostader.se. Du kan också besöka kundservice.
När du loggat in går du in på det avtal du vill säga upp och klickar på knappen ”säg upp avtal”. Åtgärden kräver BankID.
Hur uppdaterar jag min köplats?
Det räcker med att logga in (För hyresgäster och bostadssökande) för att uppdatera dig för ytterligare en årsperiod i kön. Det finns alltså ingen knapp eller liknande som behöver tryckas in.
Har du loggat in så har du gjort en uppdatering av din köplats.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se kontaktsidan för aktuell information.
Ring oss
Ring växeln på 0224-858 10, öppen på vardagar 9:30-16:00. (Lunchstängt mellan 12-13)