Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Hur förebygger jag förekomsten av kackerlackor?
Om du håller städat och rent hemma kommer du långt, eftersom du tar bort kackerlackornas föda. Förvara mat i väl förslutna kärl eller plastpåsar.
Töm soporna ofta, lämna inte matrester framme och undvik att låta eventuella husdjurs mat stå framme längre än nödvändigt.
Tänk på att kasta dammsugarpåsen i restavfall vid miljöstationen, alternativt lägga påsen i frysen (-18 °C) i sju dagar.
Har du nyligen fått lägenheten sanerad ska du undvika att våttorka golv och lister under fyra veckor eftersom du då torkar bort bekämpningsmedlet.
I övrigt gäller samma instruktioner som för att förebygga kackerlackor.
Läs mer om kackerlackor på Rentokils hemsida.
Hur lång tid har jag på mig att åtgärda brister efter en besiktning?
Så länge ditt hyresavtal är giltigt kan du åtgärda bristerna enligt besiktningsprotokoll.
När besiktar ni lägenheten?
Avflyttningsbesiktning
Vi tar kontakt med dig och bokar en avflyttningsbesiktning så snart hyresavtalet är uppsagt. Normalt genomför vi besiktningen inom några veckor.
Städbesiktning
Vi besiktar flyttstädningen när du har ringt och bokat tid hos din kvartersvärd.
Får jag inreda mitt källarförråd eller garage så att jag eller exempelvis mina gäster kan sova där?
Nej. Garage och förråd är enligt avtal inte godkända för annat än förvaring.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.