Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Får jag ha akvarium och vad gäller i sådana fall?
Vi förbjuder inte hyresgäster att ha akvarium. Det är däremot mycket viktigt att ha en hemförsäkring som täcker eventuella skador som akvariet kan orsaka, både vad gäller lösöre och fastighet.
Du som hyresgäst riskerar att bli skadeståndsskyldig om du har varit försumlig och vållat skadan.
Du bör meddela ditt försäkringsbolag att du har akvarium för att höra vad som täcks i försäkringen.
Hur vet jag om jag fått en e-faktura?
Det ser du när du loggar in på din internetbank.
Hur lång uppsägningstid har jag på mina avtal?
3 månaders uppsägningstid gäller om du flyttar från Salabostäder. Du har 2 månaders uppsägningstid om du flyttar inom Salabostäder.
Uppsägningstiden räknas alltid från nästkommande månad. Om du till exempel säger upp ditt hyresavtal den 12 april så gäller uppsägningstiden från 1 maj.
Logga in för att hantera dina avtal.
Kan man få insynsskydd genom Salabostäder?
Det är du som hyresgäst som får ombesörja insynsskydd.
Om du bor på Kronparken finns krav på hur skydd ska se ut och dess dimensioner.
Hör av dig till Carlssons glas (Sala), som kan utföra jobbet och uppfylla kravspecifikationerna.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.