Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Hur ser jag att min internetutrustning fungerar?
Om du inte har internetuppkoppling och lamporna på din router/utrustning lyser så ska du felanmäla detta till din tjänsteleverantör. Om internetutrustningen är helt släckt lägger du en serviceanmälan.
Vilka tvättråd gäller om jag har fått lägenheten sanerad från vägglöss?
Du ska behandla dina textilier på följande sätt:
• Tvätta textilierna i temperaturer över 60 grader (läs tvättråden så att kläderna klarar temperaturen)
• Lägg dem i en frys som håller -18 grader eller kallare. Låt dem ligga där i en vecka.
• Värm textilierna i en torktumlare med inställning ”skåpstorrt” eller liknande i 50 minuter.
Tänk på att kasta tvättsäcken som restavfall i en miljöstation, INTE i tvättstugans soptunna. Vägglössen kan sprida sig från soporna.
Lägg de tvättade kläderna i en oanvänd säck.
Samma tvättråd kan du i förebyggande syfte tillämpa på kläder som följer med hem från en utlandsresa.
Läs mer om vägglöss på Nomor/Rentokils hemsida.
Jag behöver olja in min uteplats. Brukar Salabostäder erbjuda olja?
Vi på Salabostäder erbjuder altanolja till dig som har egen uteplats.
Kontakta din kvartersvärd för närmare upplysningar.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.