Gå till innehåll
Gå till startsidan
  • Logga in
  • Hem
  • För bostadssökande
  • För hyresgäster
  • På gång
  • Vi är Salabostäder
  • Kontakta oss
  • Frågor och svar

Lägre bemanning under sommaren

Nu när det är sommartider har vi lägre bemanning vilket kan påverka våra svarstider. Du kan kan göra serviceanmälan på Mina sidor så slipper du vänta i telefonkö. Har du frågor finns det många svar här på hemsidan. Vi hoppas du har överseende med detta och önskar dig en skön sommar.
  • Sök ledigt
  • Registera dig i bostadskön
  • Serviceanmälan
  • Autogiro och e-faktura
  • Frågor och svar
  • Kontakta oss

Senaste nytt

Det sprudlar av liv på Åkra

juni 24, 2025

I senaste numret av Välkommen Hem skriver vi om Åkras utveckling.

Ändrade visningsrutiner från 30/6

juni 18, 2025

Kvartersvärdarna hanterar många lägenhetsvisningar varje månad. I flera fall kommer ingen på de utsatta tiderna.

Vinnaren av BG10-Klassikern

juni 17, 2025

390 barn har varit med och tävlat i en eller flera grenar. De barn som deltog i alla fyra deltävlingar var med i utlottningen av ett extra fint pris. Stort tack till alla som gjorde tävlingen möjlig, ett extra tack till alla sponsorer och funktionärer. I samband med tävlingen skänkte Salabostäder 15 000 kronor till Barncancerfonden.

Visa mer

Projektnyheter

Färdigställt fläktrum på Johannesbergsgatan 11

maj 15, 2025

I januari i år färdigställdes det nya fläktrummet, som hanterar värme och ventilation för Johannesbergsgatan 11.

Bergvärme i Salbohed och Sätrabrunn

januari 27, 2025

I april 2024 inleddes arbetet med att bytet från pellets/olja till bergvärme i Salbohed. Här är några bilder från projektets gång. Samma konvertering utfördes även i Sätrabrunn, där arbetet gick parallellt. Installationen färdigställdes i slutet av 2024.

Uppfräschning av Burspråk på Dammgatan 3 och 15

december 4, 2024

Ett arbete som genomfördes nyligen är en uppfräschning av burspråken på gavlarna vid Dammgatan 3 och 15. Vi har bytt panel och fönsterglas, samt lagt plåt och målat 22 fönster.

Visa mer

För bostadssökande

Här hittar du allt du behöver veta för att kunna ställa dig i kö och slutligen bli hyresgäst. Du finner också information om våra bostadsområden och vilka lägenheter som är lediga på respektive område.

För hyresgäster

Välkommen som hyresgäst hos Salabostäder! Här har vi samlat boendeinformation och allt som kan vara bra att veta om livet i hyresrätt. Från praktiska saker som vad du behöver tänka på inför inflyttning och vad du får göra om i lägenheten, till dina skyldigheter som hyresgäst och vad som ingår i hyran.

Vi är Salabostäder

Här hittar du information om oss som företag. Från vår vision och vårt miljöarbete, till hur vår organisation är uppbyggd....

Frågor och svar

Var går min tomtgräns?

Bild på hur man mäter altanen

Tomtgränsen går 6 meter från den bakre husväggen vid altanen. Observera att altanen kan vara belägen mot två, ibland tre husväggar. Då är det alltid den bakre väggen du ska mäta ifrån.

Eftersom det endast är 3 meter kvar på tomten från altanens/trallens slut får det exempelvis inte plats med en studsmatta med större diameter än 3 meter inom tomtgränsen.

Hur vet jag om jag har kackerlackor hemma?

kackerlackor

Kackerlackor kan vara svåra att upptäcka, eftersom de är ljusskygga och mest aktiva på natten. De kan upptäckas genom en unken lukt, eller att du hittar spillning eller döda kackerlackor.

Kackerlackor söker sig till en värmekälla för att föröka sig. Därför bör du titta under kyl och frys eller bakom spisen. De brukar vara de vanligaste platserna man hittar dem på.

Kackerlackor kan sprida virus och bakterier som kan ge upphov till allergiska reaktioner, salmonella, gulsot och sjukhussjuka. Om du hittar kackerlackor måste du därför höra av dig till kundservice omedelbart.

Läs mer om kackerlackor på Nomor/Rentokils hemsida

Läs om hur vi hanterar olyckor och skadedjur

Hur uppdaterar jag min köplats?

Det räcker med att logga in (För hyresgäster och bostadssökande) för att uppdatera dig för ytterligare en årsperiod i kön. Det finns alltså ingen knapp eller liknande som behöver tryckas in.
Har du loggat in så har du gjort en uppdatering av din köplats.

Hur ser jag att min internetutrustning fungerar?

Om du inte har internetuppkoppling och lamporna på din router/utrustning lyser så ska du felanmäla detta till din tjänsteleverantör. Om internetutrustningen är helt släckt lägger du en serviceanmälan.

Visa mer

Genvägar

Uthyrningsregler

Våra bostadsområden

Trygghet och störningar

Kontakta oss

Kontakta oss

Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.

Öppettider

Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00

Lunchstängt: 12:00 — 13:00

Avvikande öppettider kan förekomma, se kontaktsidan för aktuell information.

E-tjänster

Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster.

Till e-tjänster

Mejla

Skicka e-post till info@salabostader.se

Skicka mejl

Besök oss

Besök oss på Brunnsgatan 31, 733 31 Sala, vardagar mellan 13:00-16:00.

Visa karta

Ring oss

Ring växeln på 0224-858 10, öppen på vardagar 9:30-16:00. (Lunchstängt mellan 12-13)

Alla kontaktuppgifter

Adress
Salabostäder AB, Box 63, 733 21 Sala

Besöksadress
Brunnsgatan 31, 733 31 Sala

Telefon
0224-858 00

E-post
info@salabostader.se

Salabostader.se

Om webbplatsen
Tillgänglighet
Miljöpåverkan

Ändra cookie-inställningar