Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Kostar det pengar att registrera sig och ställa sig i bostadskön?
Det kostar inget att registrera sig eller att stå i vår bostadskö, men du behöver ha svenskt personnummer för att kunna ställa dig i kön.
Vad händer när jag har sagt upp lägenheten?
- Vi genomför en avflyttningsbesiktning (av oss även kallad förbesiktning) för att fastställa skicket på lägenheten.
- Om det inte finns stora skador på lägenheten läggs den ut för intresseanmälan.
- Intresserade kontaktar dig för en visning av lägenheten.
- Du bokar en städ- och slutbesiktning hos din kvartersvärd. När den blir godkänd lämnar du in nycklarna till oss.
Hur uppdaterar jag min köplats?
Det räcker med att logga in (För hyresgäster och bostadssökande) för att uppdatera dig för ytterligare en årsperiod i kön. Det finns alltså ingen knapp eller liknande som behöver tryckas in.
Har du loggat in så har du gjort en uppdatering av din köplats.
Vad har ni för kötider?
Eftersom det är rörligt går det inte att ge ett svar som stämmer över tid.
Vår snittköpoäng är strax över 1000 poäng, vilket är cirka 3 år. Men det säger ingenting om den lägsta köpoängen som under en exempelperiod var som lägst cirka 150 poäng och högst med cirka 4000 poäng. Dessutom varierar det per område.
Det innebär att vi aldrig kan ge besked i förväg om hur lång kötiden är för en specifik lägenhet.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.