Lägre bemanning under sommaren
Nu när det är sommartider har vi lägre bemanning vilket kan påverka våra svarstider. Du kan kan göra serviceanmälan på Mina sidor så slipper du vänta i telefonkö. Har du frågor finns det många svar här på hemsidan. Vi hoppas du har överseende med detta och önskar dig en skön sommar.Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
När besiktar ni lägenheten?
Avflyttningsbesiktning
Vi tar kontakt med dig och bokar en avflyttningsbesiktning så snart hyresavtalet är uppsagt. Normalt genomför vi besiktningen inom några veckor.
Städbesiktning
Vi besiktar flyttstädningen när du har ringt och bokat tid hos din kvartersvärd.
Vad kan jag göra om jag inte kan betala hyran i tid?
Vi kan alla råka ut för oförutsedda ekonomiska situationer. Skulle det inträffa är det viktigt att du som hyresgäst kontaktar oss på Salabostäder för att vi skall kunna hjälpa dig innan hyran förfaller.
Var får jag spela boll på Dalhem?
Allt bollspel hänvisar vi till gräsytorna mellan gränderna.
Detta för att det så lätt händer en olycka med grannens blomlåda eller fönster om bollekar sker vid entréerna.
Hur gör jag för att få in en fast telefon i lägenheten?
Denna typ av frågor ska du ställa till din tjänsteleverantör, då de ansvarar för detta.
I lägenheten finns ett fiberskåp i hallen. Där sitter en box som du ansluter utrustningen (som man får av leverantören om man till exempel väljer IP-telefoni).
När du har valt en leverantör och ska beställa ett abonnemang behöver du uppge produktnumret som lägenheten är uppmärkt med.
I paketet som din tjänsteleverantör sedan skickar ut brukar det finnas instruktioner på hur utrustningen ska kopplas in för att få detta att fungera.
Flytten av telefonnummer brukar leverantören du beställer tjänsten av hjälpa till med.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se kontaktsidan för aktuell information.
Ring oss
Ring växeln på 0224-858 10, öppen på vardagar 9:30-16:00. (Lunchstängt mellan 12-13)