Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Vad betyder "Must carry" i lägenhetsdeklarationen?
”Must carry” är engelska för ”vidaresändningsplikt”. Vår kommunikationsoperatör (Telia) är skyldig att se till att de som är anslutna till tv-nätet kan ta emot grundutbudet av TV-kanaler utan särskild betalning. Detta regleras av Radio- och TV-lagen (RTL, SFS 1996:844). Läs mer om bredband och tv
Får jag ha parabolantenn?
I vårt digitala utbud via bredband finns de flesta kanalerna att tillgå. Vi rekommenderar därför att du i första hand använder det.
Om du vill använda parabolantenn, tänk då på följande:
- Parabolantennen ska monteras på insidan av ditt balkongräcke. Skulle den vara felmonterad kommer du att behöva åtgärda det.
- Vid eventuell flytt och/eller nedmontering är det ditt ansvar att bekosta och återställa allt till sitt ursprung. Om du inte gör en korrekt återställning debiteras du 3500 kronor.
Vad gäller angående persienner?
Salabostäder ansvarar ej för persienner, eller underhåll av dessa.
Vill du som hyresgäst ha persienner hänvisar vi till fackman som installerar dessa. Vid avflyttning ska persienner nedmonteras, då de inte ingår i lägenhetsstandarden.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.