Gå till innehåll
Gå till startsidan
  • Logga in
  • Grovsopcontainer HT 2025
  • Hem
  • För bostadssökande
  • För hyresgäster
  • På gång
  • Vi är Salabostäder
  • Kontakta oss
  • Frågor och svar

Missfärgat vatten

Sala kommun flödestestar brandposter vilket kan orsaka missfärgat vatten och tryckskillnader. Det finns en kartbild som visar aktuellt område på Tekniska kontorets Facebook, samt i nyhetsflödet nedan.

Grovsopcontainer på ditt område

Nu kan du passa på att kasta soffan, stora kartonger, den gamla tv:n med mera. Gå in och följ länken bredvid för att se när containern är på ditt område: Klicka här för att se datum.
  • Sök ledigt
  • Registera dig i bostadskön
  • Serviceanmälan
  • Autogiro och e-faktura
  • Frågor och svar
  • Kontakta oss

Senaste nytt

Vattenskador i badrummet

november 12, 2025

Du som hyr en lägenhet har skyldighet att vara rädd om din bostad. Det kan bli du som får betala för reparationen om du inte rapporterar vattenskada till oss, eller själv är skyldigt till att något går sönder eller blir förstört.

Schema för strömavbrott på Dalhem

november 10, 2025

Sala-Heby Energi kommer att byta elskåpen på Dalhem vilket kommer innebära planerade strömavbrott under denna vecka.

Sponsringsansökan för föreningar är öppen

november 3, 2025

Nu är det dags att skicka in en ansökan om föreningssponsring. För att vi ska behandla din ansökan behöver du skicka in den senast den 15 december.

Visa mer

Projektnyheter

Kullersten på Klampenborg

september 8, 2025

Klampenborg, Karpgatan 1, 2 och 4, får fint kring husen med fina kullerstenytor där vi lägger om marksten och plattor....

Färdigställt fläktrum på Johannesbergsgatan 11

maj 15, 2025

I januari i år färdigställdes det nya fläktrummet, som hanterar värme och ventilation för Johannesbergsgatan 11.

Bergvärme i Salbohed och Sätrabrunn

januari 27, 2025

I april 2024 inleddes arbetet med att bytet från pellets/olja till bergvärme i Salbohed. Här är några bilder från projektets gång. Samma konvertering utfördes även i Sätrabrunn, där arbetet gick parallellt. Installationen färdigställdes i slutet av 2024.

Visa mer

För bostadssökande

Här hittar du allt du behöver veta för att kunna ställa dig i kö och slutligen bli hyresgäst. Du finner också information om våra bostadsområden och vilka lägenheter som är lediga på respektive område.

För hyresgäster

Välkommen som hyresgäst hos Salabostäder! Här har vi samlat boendeinformation och allt som kan vara bra att veta om livet i hyresrätt. Från praktiska saker som vad du behöver tänka på inför inflyttning och vad du får göra om i lägenheten, till dina skyldigheter som hyresgäst och vad som ingår i hyran.

Vi är Salabostäder

Här hittar du information om oss som företag. Från vår vision och vårt miljöarbete, till hur vår organisation är uppbyggd....

Frågor och svar

Vart ligger min tvättstuga?

Om du besöker sidan: ”Våra bostadsområden” så finns det en karta per område där bland annat tvättstugor, grovtvättstugor och miljöbodar är uppmärkta.

Kan man få insynsskydd genom Salabostäder?

Det är du som hyresgäst som får ombesörja insynsskydd.

Om du bor på Kronparken finns krav på hur skydd ska se ut och dess dimensioner.
Hör av dig till Carlssons glas (Sala), som kan utföra jobbet och uppfylla kravspecifikationerna.

Hur gör jag för att få in en fast telefon i lägenheten?

Denna typ av frågor ska du ställa till din tjänsteleverantör, då de ansvarar för detta.

I lägenheten finns ett fiberskåp i hallen. Där sitter en box som du ansluter utrustningen (som man får av leverantören om man till exempel väljer IP-telefoni).

När du har valt en leverantör och ska beställa ett abonnemang behöver du uppge produktnumret som lägenheten är uppmärkt med.

I paketet som din tjänsteleverantör sedan skickar ut brukar det finnas instruktioner på hur utrustningen ska kopplas in för att få detta att fungera.

Flytten av telefonnummer brukar leverantören du beställer tjänsten av hjälpa till med.

Min kyl isar igen och det rinner ut vatten på golvet. Vad kan jag göra?

Det finns några saker du som hyresgäst kan göra för att åtgärda problem med kylen.

  1. Se till att det inte står några matvaror direkt mot den bakre väggen i kylen.
  2. Håll temperaturen mellan 2 & 8 grader. Installatörer brukar ställa temperaturen på 5 grader.
  3. Se till att avrinningshålet är rensat så det inte är stopp.
  4. Rensa is från rännan som leder till avrinningshålet.
  5. Börja om från början. Stäng av kylen och frosta av samt torka av all fukt innan man startar upp den igen.
Visa mer

Genvägar

Uthyrningsregler

Våra bostadsområden

Trygghet och störningar

Kontakta oss

Kontakta oss

Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.

Öppettider receptionen

Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00

Lunchstängt: 12:00 — 13:00

Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.

E-tjänster

Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.

Till e-tjänsterna

Mejla

Skicka e-post med dina frågor till info@salabostader.se

Skicka mejl

Besök oss

Receptionen

Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.

Visa karta

Ring oss

Kundservice 0224-858 10.

Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.

Alla kontaktuppgifter

Adress
Salabostäder AB, Box 63, 733 21 Sala

Besöksadress
Brunnsgatan 31, 733 31 Sala

Telefon
0224-858 00

E-post
info@salabostader.se

Salabostader.se

Om webbplatsen
Tillgänglighet
Miljöpåverkan

Ändra cookie-inställningar