Gå till innehåll
Gå till startsidan
  • Logga in
  • Grovsopcontainer HT 2025
  • Hem
  • För bostadssökande
  • För hyresgäster
  • På gång
  • Vi är Salabostäder
  • Kontakta oss
  • Frågor och svar

Missfärgat vatten

Sala kommun flödestestar brandposter vilket kan orsaka missfärgat vatten och tryckskillnader. Det finns en kartbild som visar aktuellt område på Tekniska kontorets Facebook, samt i nyhetsflödet nedan.

Grovsopcontainer på ditt område

Nu kan du passa på att kasta soffan, stora kartonger, den gamla tv:n med mera. Gå in och följ länken bredvid för att se när containern är på ditt område: Klicka här för att se datum.
  • Sök ledigt
  • Registera dig i bostadskön
  • Serviceanmälan
  • Autogiro och e-faktura
  • Frågor och svar
  • Kontakta oss

Senaste nytt

Vattenskador i badrummet

november 12, 2025

Du som hyr en lägenhet har skyldighet att vara rädd om din bostad. Det kan bli du som får betala för reparationen om du inte rapporterar vattenskada till oss, eller själv är skyldigt till att något går sönder eller blir förstört.

Schema för strömavbrott på Dalhem

november 10, 2025

Sala-Heby Energi kommer att byta elskåpen på Dalhem vilket kommer innebära planerade strömavbrott under denna vecka.

Sponsringsansökan för föreningar är öppen

november 3, 2025

Nu är det dags att skicka in en ansökan om föreningssponsring. För att vi ska behandla din ansökan behöver du skicka in den senast den 15 december.

Visa mer

Projektnyheter

Kullersten på Klampenborg

september 8, 2025

Klampenborg, Karpgatan 1, 2 och 4, får fint kring husen med fina kullerstenytor där vi lägger om marksten och plattor....

Färdigställt fläktrum på Johannesbergsgatan 11

maj 15, 2025

I januari i år färdigställdes det nya fläktrummet, som hanterar värme och ventilation för Johannesbergsgatan 11.

Bergvärme i Salbohed och Sätrabrunn

januari 27, 2025

I april 2024 inleddes arbetet med att bytet från pellets/olja till bergvärme i Salbohed. Här är några bilder från projektets gång. Samma konvertering utfördes även i Sätrabrunn, där arbetet gick parallellt. Installationen färdigställdes i slutet av 2024.

Visa mer

För bostadssökande

Här hittar du allt du behöver veta för att kunna ställa dig i kö och slutligen bli hyresgäst. Du finner också information om våra bostadsområden och vilka lägenheter som är lediga på respektive område.

För hyresgäster

Välkommen som hyresgäst hos Salabostäder! Här har vi samlat boendeinformation och allt som kan vara bra att veta om livet i hyresrätt. Från praktiska saker som vad du behöver tänka på inför inflyttning och vad du får göra om i lägenheten, till dina skyldigheter som hyresgäst och vad som ingår i hyran.

Vi är Salabostäder

Här hittar du information om oss som företag. Från vår vision och vårt miljöarbete, till hur vår organisation är uppbyggd....

Frågor och svar

Vad händer om jag inte har pengar på kontot när jag har autogiro som betalningsmetod?

Betalningen uteblir och vi skickar en påminnelse om utebliven betalning. Det görs totalt tre dragningsförsök under tre påföljande bankdagar om inga pengar finns på kontot.

Hur förebygger jag förekomsten av kackerlackor?

Om du håller städat och rent hemma kommer du långt, eftersom du tar bort kackerlackornas föda. Förvara mat i väl förslutna kärl eller plastpåsar.

Töm soporna ofta, lämna inte matrester framme och undvik att låta eventuella husdjurs mat stå framme längre än nödvändigt.

Tänk på att kasta dammsugarpåsen i restavfall vid miljöstationen, alternativt lägga påsen i frysen (-18 °C) i sju dagar.

Har du nyligen fått lägenheten sanerad ska du undvika att våttorka golv och lister under fyra veckor eftersom du då torkar bort bekämpningsmedlet.
I övrigt gäller samma instruktioner som för att förebygga kackerlackor.

Läs mer om kackerlackor på Rentokils hemsida.

Får jag ha akvarium och vad gäller i sådana fall?

Vi förbjuder inte hyresgäster att ha akvarium. Det är däremot mycket viktigt att ha en hemförsäkring som täcker eventuella skador som akvariet kan orsaka, både vad gäller lösöre och fastighet.

Du som hyresgäst riskerar att bli skadeståndsskyldig om du har varit försumlig och vållat skadan.

Du bör meddela ditt försäkringsbolag att du har akvarium för att höra vad som täcks i försäkringen.

Jag har tappat bort en nyckel, passerbricka eller en tvättcylinder. Vad gör jag?

Vi hjälper dig oavsett om det handlar om en borttappad tvättcylinder, lägenhetsnyckel eller passerbricka.

Kontakta kundservice

Visa mer

Genvägar

Uthyrningsregler

Våra bostadsområden

Trygghet och störningar

Kontakta oss

Kontakta oss

Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.

Öppettider receptionen

Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00

Lunchstängt: 12:00 — 13:00

Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.

E-tjänster

Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.

Till e-tjänsterna

Mejla

Skicka e-post med dina frågor till info@salabostader.se

Skicka mejl

Besök oss

Receptionen

Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.

Visa karta

Ring oss

Kundservice 0224-858 10.

Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.

Alla kontaktuppgifter

Adress
Salabostäder AB, Box 63, 733 21 Sala

Besöksadress
Brunnsgatan 31, 733 31 Sala

Telefon
0224-858 00

E-post
info@salabostader.se

Salabostader.se

Om webbplatsen
Tillgänglighet
Miljöpåverkan

Ändra cookie-inställningar