Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Vad gäller för staket och skiljeväggar på Dalhem?
På Dalhem är det hyresgästerna själva som ombesörjer staket. Detta är vad som gäller.
- Staketets gräns räknas från trallens slut, och tre meter ut.
- Skiljeväggen (mot grannen) får vara 180 cm, och ej längre ut än trallens slut.
- Insynsskydd i ytterkant av altan får vara max 120 cm. Det ska dessutom finnas en ingång med minst 90 cm bredd.
- Staketet ska vara av typen spjälstaket (stående spjälor) och får inte vara högre än 90 cm.
Har du fler frågor kring staket så är du välkommen att höra av dig till kvartersvärd Marie.
Skicka e-post
Vad är en tilluftsventil?
- En tilluftsventil samarbetar med en frånluftsventil för att skapa luftcirkulation.
- En frånluftsventil kan vara placerad bakom element, monterad på vägg, tak eller i ett fönstret.
- Tilluftventilens funktion är att tillföra luft till lägenheten för att sedan ta med sig den gamla luften ut via kök eller badrumsventilation.
När påbörjas en emottagen serviceanmälan?
Normalt påbörjar vi hanteringen av ditt ärende inom tio arbetsdagar, men beroende på arbetsbelastning kan det i undantagsfall dröja. Akuta ärenden har alltid högsta prioritet.
Hur gör jag för att uppdatera/ändra min inkomst?
Det gör du genom att logga in och ladda upp ett nytt inkomstintyg under din sökandeprofil.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.

