Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Vad händer om jag inte har pengar på kontot när jag har autogiro som betalningsmetod?
Betalningen uteblir och vi skickar en påminnelse om utebliven betalning. Det görs totalt tre dragningsförsök under tre påföljande bankdagar om inga pengar finns på kontot.
Hur förebygger jag förekomsten av kackerlackor?
Om du håller städat och rent hemma kommer du långt, eftersom du tar bort kackerlackornas föda. Förvara mat i väl förslutna kärl eller plastpåsar.
Töm soporna ofta, lämna inte matrester framme och undvik att låta eventuella husdjurs mat stå framme längre än nödvändigt.
Tänk på att kasta dammsugarpåsen i restavfall vid miljöstationen, alternativt lägga påsen i frysen (-18 °C) i sju dagar.
Har du nyligen fått lägenheten sanerad ska du undvika att våttorka golv och lister under fyra veckor eftersom du då torkar bort bekämpningsmedlet.
I övrigt gäller samma instruktioner som för att förebygga kackerlackor.
Läs mer om kackerlackor på Rentokils hemsida.
Får jag ha akvarium och vad gäller i sådana fall?
Vi förbjuder inte hyresgäster att ha akvarium. Det är däremot mycket viktigt att ha en hemförsäkring som täcker eventuella skador som akvariet kan orsaka, både vad gäller lösöre och fastighet.
Du som hyresgäst riskerar att bli skadeståndsskyldig om du har varit försumlig och vållat skadan.
Du bör meddela ditt försäkringsbolag att du har akvarium för att höra vad som täcks i försäkringen.
Jag har tappat bort en nyckel, passerbricka eller en tvättcylinder. Vad gör jag?
Vi hjälper dig oavsett om det handlar om en borttappad tvättcylinder, lägenhetsnyckel eller passerbricka.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.