Lägre bemanning under sommaren
Nu när det är sommartider har vi lägre bemanning vilket kan påverka våra svarstider. Du kan kan göra serviceanmälan på Mina sidor så slipper du vänta i telefonkö. Har du frågor finns det många svar här på hemsidan. Vi hoppas du har överseende med detta och önskar dig en skön sommar.Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Hur lång uppsägningstid har jag på mina avtal?
3 månaders uppsägningstid gäller om du flyttar från Salabostäder. Du har 2 månaders uppsägningstid om du flyttar inom Salabostäder.
Uppsägningstiden räknas alltid från nästkommande månad. Om du till exempel säger upp ditt hyresavtal den 12 april så gäller uppsägningstiden från 1 maj.
Logga in för att hantera dina avtal.
Vad händer om jag inte har pengar på kontot när jag har autogiro som betalningsmetod?
Betalningen uteblir och vi skickar en påminnelse om utebliven betalning. Det görs totalt tre dragningsförsök under tre påföljande bankdagar om inga pengar finns på kontot.
Hur uppdaterar jag min köplats?
Det räcker med att logga in (För hyresgäster och bostadssökande) för att uppdatera dig för ytterligare en årsperiod i kön. Det finns alltså ingen knapp eller liknande som behöver tryckas in.
Har du loggat in så har du gjort en uppdatering av din köplats.
Hur vet jag att det är någon från Salabostäder som ringer på dörren?
Det är lätt för dig som hyresgäst att ta reda på om det är någon från Salabostäder som ringer på din dörr.
Vi legitimerar oss alltid. Vi kan dessutom hänvisa till informationsutskick som förberett dig på vårt besök.
Anledningar till att vi kommer hem till dig
Du har gjort en serviceanmälan
Har du gjort en serviceanmälan kan vi, eller någon entreprenör, behöva komma hem till dig för att lösa problemet. Har du angett att du inte vill att vi går in med huvudnyckel ringer vi innan, men då kan personen som ringer hänvisa till din serviceanmälan. Blir du osäker, kontakta kundservice.
Vi utför arbeten i fastigheten
Ibland utför vi arbeten i våra fastigheter som gör att vi behöver komma hem till dig. Om det är aktuellt informerar vi alltid i god tid innan vi kommer, antingen via trapphusinformation eller direkt i din brevlåda.
Om du får ett besök och personen inte kan legitimera sig, släpp inte in den personen.
Om du är osäker – kontakta kundservice
Kontakta kundservice om du är osäker på om det verkligen är en person som antingen jobbar hos oss eller någon av våra entreprenörer. De kan kontrollera om det är sant eller inte.
Om det är en falsk person – gör så här
Om personen inte kommer från oss eller någon av våra entreprenörer, gör en polisanmälan.
Du får gärna ringa eller mejla kundservice och berätta. Då får vi veta om det är ett problem vi behöver informera om.
Kontaktuppgifter
Skicka e-post till kundservice
eller ring oss på 0224 – 858 00
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se kontaktsidan för aktuell information.
Ring oss
Ring växeln på 0224-858 10, öppen på vardagar 9:30-16:00. (Lunchstängt mellan 12-13)