Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
När påbörjas en emottagen serviceanmälan?
Normalt påbörjar vi hanteringen av ditt ärende inom tio arbetsdagar, men beroende på arbetsbelastning kan det i undantagsfall dröja. Akuta ärenden har alltid högsta prioritet.
Hur gör jag för att få in en fast telefon i lägenheten?
Denna typ av frågor ska du ställa till din tjänsteleverantör, då de ansvarar för detta.
I lägenheten finns ett fiberskåp i hallen. Där sitter en box som du ansluter utrustningen (som man får av leverantören om man till exempel väljer IP-telefoni).
När du har valt en leverantör och ska beställa ett abonnemang behöver du uppge produktnumret som lägenheten är uppmärkt med.
I paketet som din tjänsteleverantör sedan skickar ut brukar det finnas instruktioner på hur utrustningen ska kopplas in för att få detta att fungera.
Flytten av telefonnummer brukar leverantören du beställer tjänsten av hjälpa till med.
Vad händer när jag har sagt upp lägenheten?
- Vi genomför en avflyttningsbesiktning (av oss även kallad förbesiktning) för att fastställa skicket på lägenheten.
- Om det inte finns stora skador på lägenheten läggs den ut för intresseanmälan.
- Intresserade kontaktar dig för en visning av lägenheten.
- Du bokar en städ- och slutbesiktning hos din kvartersvärd. När den blir godkänd lämnar du in nycklarna till oss.
Hur uppdaterar jag min köplats?
Det räcker med att logga in (För hyresgäster och bostadssökande) för att uppdatera dig för ytterligare en årsperiod i kön. Det finns alltså ingen knapp eller liknande som behöver tryckas in.
Har du loggat in så har du gjort en uppdatering av din köplats.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider receptionen
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se vår kontaktsida för aktuell information.
E-tjänster
Utför dina ärenden enkelt och snabbt med våra e-tjänster genom att logga in på Mina sidor.
Besök oss
Receptionen
Öppettider vardagar kl. 13.00-16.00.
Du hittar oss på Brunnsgatan 31.
Ring oss
Kundservice 0224-858 10.
Telefontid vardagar 9.30-16.00.
Lunchstängt kl. 12.00-13.00.