Lägre bemanning under sommaren
Nu när det är sommartider har vi lägre bemanning vilket kan påverka våra svarstider. Du kan kan göra serviceanmälan på Mina sidor så slipper du vänta i telefonkö. Har du frågor finns det många svar här på hemsidan. Vi hoppas du har överseende med detta och önskar dig en skön sommar.Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Jag behöver olja in min uteplats. Brukar Salabostäder erbjuda olja?
Vi på Salabostäder erbjuder altanolja till dig som har egen uteplats.
Kontakta din kvartersvärd för närmare upplysningar.
Vad innebär det att bli någons borgensman?
Om du som bostadssökande saknar inkomst för sex månader framåt begär vi en borgensman för att kunna gå vidare med din ansökan.
Vad är en borgensman?
En borgensman är någon som åtar sig att betala en skuld för någon annan om personen inte betalar själv.
Det betyder att om en hyresgäst inte betalar sin hyra och det finns en borgensman så blir borgensmannen skyldig att stå för hyresbetalningen.
Borgensåtagandet gäller fullt ut och avser alla kostnader som hänger samman med hyresavtalet. Det kan förutom hyran röra sig om betalningsansvar för kostnader som uppstår på grund av vanvård eller onormalt slitage av lägenheten men även kostnader som räntor, avgifter och inkasso.
Giltighetstid och uppsägning
- Ett borgensåtagande ska sägas upp skriftligt.
- Uppsägningstiden är 9 månader.
- Borgensförbindelsen kan sägas upp tidigast efter 1 år och 3 månader, det vill säga till och med 2 år från då den trädde i kraft. Detta regleras i Hyreslagen (Jordabalken 12 kapitlet, §28a).
Hur gör jag för att uppdatera/ändra min inkomst?
Det gör du genom att logga in och ladda upp ett nytt inkomstintyg under din sökandeprofil.
Hur ser jag att min internetutrustning fungerar?
Om du inte har internetuppkoppling och lamporna på din router/utrustning lyser så ska du felanmäla detta till din tjänsteleverantör. Om internetutrustningen är helt släckt lägger du en serviceanmälan.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se kontaktsidan för aktuell information.
Ring oss
Ring växeln på 0224-858 10, öppen på vardagar 9:30-16:00. (Lunchstängt mellan 12-13)