Lägre bemanning under sommaren
Nu när det är sommartider har vi lägre bemanning vilket kan påverka våra svarstider. Du kan kan göra serviceanmälan på Mina sidor så slipper du vänta i telefonkö. Har du frågor finns det många svar här på hemsidan. Vi hoppas du har överseende med detta och önskar dig en skön sommar.Senaste nytt
Projektnyheter
Frågor och svar
Min kyl isar igen och det rinner ut vatten på golvet. Vad kan jag göra?
Det finns några saker du som hyresgäst kan göra för att åtgärda problem med kylen.
- Se till att det inte står några matvaror direkt mot den bakre väggen i kylen.
- Håll temperaturen mellan 2 & 8 grader. Installatörer brukar ställa temperaturen på 5 grader.
- Se till att avrinningshålet är rensat så det inte är stopp.
- Rensa is från rännan som leder till avrinningshålet.
- Börja om från början. Stäng av kylen och frosta av samt torka av all fukt innan man startar upp den igen.
Vad har ni för kötider?
Eftersom det är rörligt går det inte att ge ett svar som stämmer över tid.
Vår snittköpoäng är strax över 1000 poäng, vilket är cirka 3 år. Men det säger ingenting om den lägsta köpoängen som under en exempelperiod var som lägst cirka 150 poäng och högst med cirka 4000 poäng. Dessutom varierar det per område.
Det innebär att vi aldrig kan ge besked i förväg om hur lång kötiden är för en specifik lägenhet.
Hur lång tid har jag på mig att åtgärda brister efter en besiktning?
Så länge ditt hyresavtal är giltigt kan du åtgärda bristerna enligt besiktningsprotokoll.
Kontakta oss
Du är välkommen att kontakta oss via något av alternativen nedan. För en smidigare process ber vi dig först kolla om ditt ärende går att lösa med våra e-tjänster.
Öppettider
Måndag - Fredag: 13:00 — 16.00
Lunchstängt: 12:00 — 13:00
Avvikande öppettider kan förekomma, se kontaktsidan för aktuell information.
Ring oss
Ring växeln på 0224-858 10, öppen på vardagar 9:30-16:00. (Lunchstängt mellan 12-13)